כמה מים מומלץ לשתות בכל יום?

המים זכו לכינוי שלהם, “נוזל החיים”, בצדק גמור. מגיל צעיר מחנכים אותנו לשתות כמה שיותר מים, גם כשאיננו מרגישים צמאים. המים מאפשרים לנו לשמור על האנרגיה ועל הבריאות, כאשר בניגוד למשקאות אחרים הם אינם כוללים פוטנציאל פגיעה מסוים בגוף שלנו (מים אינם משמינים ואינם מכילים סוכרים, לדוגמה).

אבל כמה מים בדיוק כל אחד מאיתנו צריך לשתות מדי יום? כאן כבר סביר להניח שיהיה לכם קשה יותר לספק תשובה מספרית חד משמעית. האמת היא שכמות המים תלויה בשורה ארוכה של פרמטרים שלא תמיד נלקחים בחשבון. המאמר הבא ינסה לעשות לכם קצת סדר בבלאגן.

ההמלצה הברורה: לא לחכות לתסמינים

הגוף שלנו יכול להודיע לנו בדרכים שונות על כך שחסר לו משהו ושהוא נמצא במצוקה מסוימת. במקרה של חוסר בנוזלים, אנחנו יודעים פחות או יותר לזהות את התסמינים: כך למשל הזעה מקושרת אצלנו לחום ולצורך להכניס נוזלים לגוף כדי לכפר על הנוזלים שיצאו ממנו. כאשר הפה הופך ליבש ומתחילים כאבי הראש, זהו סימן אזהרה נוסף.

מה שחשוב להדגיש הוא שמומלץ מאד שלא לחכות לתסמינים האלה או לתחושת הצמא. הסיבה היא שהם מופיעים כאשר מצב הגוף חמור יחסית מבחינת משק המים שלו. תחת זאת צריך להקדים תרופה למכה ולשתות כדי שהתסמינים האלה לא יוכלו להופיע.

אז מהי כמות המים הנדרשת?

אין כיום נוסחה חד משמעית של כמות מים שאנחנו צריכים לשתות. ברור לנו באותה מידה שיש משתנים חיצוניים שנכנסים לתוך המשוואה ומשנים אותה. כך למשל בימים חמים או בעת פעילות גופנית מאומצת ברור שצריכים לשתות יותר. בתקופות שונות של החיים, למשל נשים בהריון, כמות המים צריכה להיות גדולה ולעמוד על לפחות 12 כוסות ביום, כך על פי מומחים רבים.

אם נצמדים להנחיות הברורות של המכון האמריקאי לרפואה, אשר גורמים רבים בישראל מתבססים עליו, הרי שיש הבדל משמעותי בכמות המים שהגבר צריך לשתות ביחס לאישה. במקרה של גברים, ההמלצות הן כמות של לפחות 3.7 ליטרים, שהם כ-15 כוסות מים. נשים יכולות להסתפק “רק” ב-2.7 ליטרים, המושלים ל-11 כוסות מים. זוהי לא נוסחה מדויקת, אבל בהחלט קווים מנחים שאתם יכולים ללכת על פיהם.

“יותר מדי מים” – האם יש דבר כזה?

שתיית מים איכותיים בכמות גבוהה אינה כרוכה בסיכונים, אבל יש גם כמות שנחשבת למוגזמת. כמובן, צריכת מים מוגברת מומלצת, כיוון שהמים כוללים הרבה מאד השפעות בריאותיות על הגוף. המים מסייעים לנו לרדת במשקל, כי אין בהם ולו קלוריה אחת והם תורמים בנוסף לשריפת שומן הגוף ולזירוז קצב חילוף החומרים. המים מביאים לכך שהקיבה שלנו תהיה מלאה, מה שיקטין את כמות המזון שאנחנו צורכים בפועל. מה צריכת מים מוגזמת גורמת לנו? היא מדללת את כמות האלקטרוליטים בדם. אל דאגה – צריכת מים מוגזמת מורגשת כמעט מידית: במקום לחוש רוויה, נחוש דווקא חולשה, בחילה וסחרחורת. כלומר: הגוף יאותת לנו שהגזמנו ושעלינו להפסיק.

שימו לב שאת המים לגוף ניתן לצרוך בדרכים נוספות, דוגמת אכילה של פירות או ירקות, אבל במקרים אלה צריך לראות מהם הרכיבים הספציפיים שנכנסים לגוף ובאיזו מידה.

אם אתה חובב בריאות או סתם מישהו שאוהב מים נקיים ומרעננים, בר מים יכול להיות בדיוק מה שאתה צריך.

מה זה בר מים?

בר מים הוא מכשיר המוציא מים נקיים ומסוננים. הוא משמש בדרך כלל בבתים ובמשרדים שבהם אנשים רוצים לקבל גישה למים נקיים ללא הטרחה של צורך לקנות מים בבקבוקים או להרתיח מי ברז. ברי מים הופכים פופולריים יותר ויותר מכיוון שהם דרך נוחה וידידותית לסביבה להשיג מים טריים ונקיים

 

למה לקנות בר מים?

יש הרבה סיבות למה כדאי לך לקנות בר מים. הנה כמה מהחשובים שבהם:

  • זה בריא יותר: ברי מים מספקים מים מסוננים נקיים ממזהמים מזיקים כמו חיידקים, וירוסים ומתכות כבדות. זה אומר שאתה יכול לשתות מים נקיים מזיהומים, מה שיכול לעזור לך להישאר בריא.
  • זה ידידותי לסביבה: על ידי שימוש בבר מים, אתה יכול להפחית את מספר בקבוקי המים מפלסטיק שבהם אתה משתמש, וזה טוב יותר לסביבה.
  • זה חסכוני: עם הזמן, רכישת מים בבקבוק יכולה להיות יקרה. בר מים מאפשר לך לקבל מים טריים ונקיים בשבריר מהעלות.

כיצד להקים בר מים

 

הקמת בר מים היא קלה. להלן השלבים שעליך לבצע:

  • בחר את בר המים המתאים: ישנם סוגים רבים ושונים של ברי מים זמינים, אז אתה צריך לבחור אחד שמתאים לצרכים שלך. ישנם ברי מים המיועדים לבתים, בעוד שאחרים מיועדים למשרדים. ודא שאתה בוחר אחד שיש לו את היכולת לענות על צרכי המים היומיומיים שלך.
  • התקן את בר המים: לאחר שבחרתם את בר המים המתאים, עליכם להתקין אותו. זה בדרך כלל כרוך בחיבור בר המים למערכת האינסטלציה שלך. אם לא נוח לכם לעשות זאת בעצמכם, תוכלו להזמין בעל מקצוע אמין ואיכותי שיעשה זאת עבורכם.
  • בחר את המסנן הנכון: ברי מים משתמשים במסננים כדי להסיר זיהומים מהמים. הקפידו לבחור מסנן המתאים לסוג המים שיש לכם. לדוגמה, אם יש לך מים קשים, תצטרך מסנן שיכול להסיר מינרלים כמו סידן ומגנזיום.
  • תחזוקה בר המים: לאחר התקנת בר המים שלך, עליך לתחזק אותו כראוי. זה כרוך בהחלפת מסנן באופן קבוע וניקוי בר המים כדי להבטיח שהוא יישאר נקי מחיידקים ומזהמים אחרים.

בר מים מומלץ

אם אתם מחפשים בר מים מומלץ ביותר, אנו מציעים את ברי המים של אגם המים. זוהי אפשרות אמינה ובמחיר סביר המושלמת לבתים ולמשרדים. בר המים של אגם הבית קל להתקנה ומגיע עם מסנן איכותי שיכול להסיר זיהומים כמו כלור, עופרת ומתכות כבדות אחרות

בר מים לשבת

אם אתם שומרים שבת, אולי אתם תוהים אם אפשר להשתמש בבר מים. החדשות הטובות הן שאתה יכול. רוב ברי המים מיועדים לשימוש בשבת, כך שתוכלו ליהנות ממים טריים ונקיים גם בשבת קודש .

קבל את בר מים שלך באגם עוד היום!

אם אתם רוצים ליהנות ממים נקיים ומרעננים בבית או במשרד, פנו עוד היום לאגם מים להזמנת בר המים שלכם. ברי המים שלנו קלים להתקנה ומגיעים עם פילטר איכותי שיספק לכם מים נקיים ובריאים לאורך שנים. אל תחכו – הזמינו את בר המים שלך באגם עוד היום

גלילה למעלה